Επείγουσα προκαταρκτική εξέταση διέταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών της
Αθήνας για τα γερασμένα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, τα οποία λόγω ελλιπούς
συντήρησης θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των ασθενών και των πληρωμάτων τους.
Ενδεικτικά της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο στόλος των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ είναι τα πορίσματα των ειδικών εμπειρογνωμόνων για το τραγικό τροχαίο δυστύχημα με νεκρούς τον διευθυντή του ΕΚΑΒ Κρήτης Δημήτρης Βουρβαχάκη και τον διασώστη Βαγγέλη Κελαράκη, στην εθνική οδό Ηρακλείου- Ρεθύμνου, τον Δεκέμβριο του 2012, στα οποία αναφέρεται ότι και οι δύο θα μπορούσαν να είχαν γλυτώσει, αν δεν κινούνταν με το συγκεκριμένο ασθενοφόρο, το οποίο δεν είχε συντηρηθεί καν.
Όπως σημειώνεται στα πορίσματα, λόγω της παλαιότητας και της ελλιπούς συντήρησής του, έσπασε το αριστερό ψαλίδι του ασθενοφόρου, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει η εμπρόσθια γέφυρα και το αυτοκίνητο να τεθεί εκτός ελέγχου.
Σύμφωνα με τα πορίσματα, το ρεζερβουάρ είχε ανοίξει σε τρία σημεία και ο «λαιμός» του, που είναι η είσοδος του καυσίμου και βρίσκεται μπρος και πάνω από το αριστερό φτερό, είχε κοπεί! Επίσης, διαπιστώνουν παλαιότητα των ελαστικών και στα δύο οχήματα.
Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης, που ανέλαβε να διενεργήσει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, θα διερευνηθεί η ύπαρξη τεχνικών βλαβών στα ασθενοφόρα που κινούνται στον Νομό Αττικής, η αποκατάστασή τους κ.λπ..
Σύμφωνα με τις καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ένα στα τέσσερα ασθενοφόρα στην Αττική έχει τραβήξει χειρόφρενο λόγω βλάβης. «Το κάθε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ έχει διανύσει τουλάχιστον 600.000 με 700.000 χιλιόμετρα. Έχουν αγοραστεί το 2004 και δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο. Και αυτό όταν η συνήθης πρακτική για τα επαγγελματικά οχήματα είναι η αντικατάστασή τους κάθε πενταετία» σημειώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Αττικής, κ. Ιω. Χούσος.
Το αποτέλεσμα είναι τα ασθενοφόρα να εμφανίζουν με μεγάλη συχνότητα βλάβες και, παράλληλα, η υποχρηματοδότηση του ΕΚΑΒ έχει ως συνέπεια να μην προχωρούν γρήγορα οι επισκευές. Όπως αναφέρει ο κ. Χούσος, «αυτήν τη στιγμή από τα 140 ασθενοφόρα που διαθέτει το ΕΚΑΒ του Λεκανοπεδίου τα 37 είναι 'κλειστά' λόγω βλάβης». Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Αττικής, η ανανέωση των ασθενοφόρων είναι περισσότερο επιβεβλημένη από ποτέ. «Το κάθε ασθενοφόρο το έχουμε 'χτίσει' ξανά από 2 και 3 φορές με αλλαγές κινητήρα και διαφόρων ανταλλακτικών», σημειώνει και προσθέτει πως ο «διαγωνισμός για την προμήθεια 200 νέων ασθενοφόρων έχει ''μπλοκάρει'' για δεύτερη φορά, αφού οι τρεις εταιρείες που έλαβαν μέρος είτε δεν κατέθεσαν τα σωστά δικαιολογητικά είτε δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές».
Ενδεικτικά της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο στόλος των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ είναι τα πορίσματα των ειδικών εμπειρογνωμόνων για το τραγικό τροχαίο δυστύχημα με νεκρούς τον διευθυντή του ΕΚΑΒ Κρήτης Δημήτρης Βουρβαχάκη και τον διασώστη Βαγγέλη Κελαράκη, στην εθνική οδό Ηρακλείου- Ρεθύμνου, τον Δεκέμβριο του 2012, στα οποία αναφέρεται ότι και οι δύο θα μπορούσαν να είχαν γλυτώσει, αν δεν κινούνταν με το συγκεκριμένο ασθενοφόρο, το οποίο δεν είχε συντηρηθεί καν.
Όπως σημειώνεται στα πορίσματα, λόγω της παλαιότητας και της ελλιπούς συντήρησής του, έσπασε το αριστερό ψαλίδι του ασθενοφόρου, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει η εμπρόσθια γέφυρα και το αυτοκίνητο να τεθεί εκτός ελέγχου.
Σύμφωνα με τα πορίσματα, το ρεζερβουάρ είχε ανοίξει σε τρία σημεία και ο «λαιμός» του, που είναι η είσοδος του καυσίμου και βρίσκεται μπρος και πάνω από το αριστερό φτερό, είχε κοπεί! Επίσης, διαπιστώνουν παλαιότητα των ελαστικών και στα δύο οχήματα.
Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης, που ανέλαβε να διενεργήσει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, θα διερευνηθεί η ύπαρξη τεχνικών βλαβών στα ασθενοφόρα που κινούνται στον Νομό Αττικής, η αποκατάστασή τους κ.λπ..
Σύμφωνα με τις καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ένα στα τέσσερα ασθενοφόρα στην Αττική έχει τραβήξει χειρόφρενο λόγω βλάβης. «Το κάθε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ έχει διανύσει τουλάχιστον 600.000 με 700.000 χιλιόμετρα. Έχουν αγοραστεί το 2004 και δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο. Και αυτό όταν η συνήθης πρακτική για τα επαγγελματικά οχήματα είναι η αντικατάστασή τους κάθε πενταετία» σημειώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Αττικής, κ. Ιω. Χούσος.
Το αποτέλεσμα είναι τα ασθενοφόρα να εμφανίζουν με μεγάλη συχνότητα βλάβες και, παράλληλα, η υποχρηματοδότηση του ΕΚΑΒ έχει ως συνέπεια να μην προχωρούν γρήγορα οι επισκευές. Όπως αναφέρει ο κ. Χούσος, «αυτήν τη στιγμή από τα 140 ασθενοφόρα που διαθέτει το ΕΚΑΒ του Λεκανοπεδίου τα 37 είναι 'κλειστά' λόγω βλάβης». Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Αττικής, η ανανέωση των ασθενοφόρων είναι περισσότερο επιβεβλημένη από ποτέ. «Το κάθε ασθενοφόρο το έχουμε 'χτίσει' ξανά από 2 και 3 φορές με αλλαγές κινητήρα και διαφόρων ανταλλακτικών», σημειώνει και προσθέτει πως ο «διαγωνισμός για την προμήθεια 200 νέων ασθενοφόρων έχει ''μπλοκάρει'' για δεύτερη φορά, αφού οι τρεις εταιρείες που έλαβαν μέρος είτε δεν κατέθεσαν τα σωστά δικαιολογητικά είτε δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές».