Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο προβλέπει σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο προκειμένου να βγει από το σημερινό αδιέξοδο. Όπως με το Μετρό έτσι και εδώ υπάρχουν έργα πρώτης και δεύτερης προτεραιότητας τα οποία φιλοδοξούν να υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Σημαντικό είναι το γεγονός της επισήμανσης ολοκλήρωσης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας αλλά και της γραμμής Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ που σήμερα κυριολεκτικά είναι σε άθλια κατάσταση. Λαύριο, Ραφήνα, Λουτράκι είναι οι νέοι προορισμοί αλλά και μία έκπληξη για την Νότια Αθήνα και Νότια Αττική.
ΕΡΓΑ Β` ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ
Εδώ έχουμε το «ζουμί» για το μέλλον του Προαστιακού της Αθήνας. Πρώτη και σημαντικότερη είναι η νέα επέκταση από το σταθμό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας. Επόμενη επέκταση είναι ένας μικρός κλάδος της γραμμής προς Κιάτο που θα εξυπηρετεί τον Ισθμό της Κορίνθου και το Λουτράκι. Είναι έργο που ανήκει στον σχεδιασμό από το Ρυθμιστικό του 1999. Η επέκταση αυτή θα γίνει ίσως πιο γρήγορα. Ένα ενδιαφέρον πλάνο είναι και αυτό της επαναλειτουργίας της παλιάς γραμμής του ΟΣΕ Άγιοι Ανάργυροι-Ελευσίνα-Μέγαρα. Είναι η παλιά μετρική γραμμή του ΟΣΕ που φιλόδοξα σχεδιάζεται να γίνει μία νέα προαστιακή γραμμή. Ερώτημα παραμένει ο σχεδιασμός καθώς θα χρειαστούν διπλές και μεγαλύτερες από τις υπάρχουσες πράγμα που σημάνει απαλλοτριώσεις. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.
Εδώ έχουμε το «ζουμί» για το μέλλον του Προαστιακού της Αθήνας. Πρώτη και σημαντικότερη είναι η νέα επέκταση από το σταθμό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας. Επόμενη επέκταση είναι ένας μικρός κλάδος της γραμμής προς Κιάτο που θα εξυπηρετεί τον Ισθμό της Κορίνθου και το Λουτράκι. Είναι έργο που ανήκει στον σχεδιασμό από το Ρυθμιστικό του 1999. Η επέκταση αυτή θα γίνει ίσως πιο γρήγορα. Ένα ενδιαφέρον πλάνο είναι και αυτό της επαναλειτουργίας της παλιάς γραμμής του ΟΣΕ Άγιοι Ανάργυροι-Ελευσίνα-Μέγαρα. Είναι η παλιά μετρική γραμμή του ΟΣΕ που φιλόδοξα σχεδιάζεται να γίνει μία νέα προαστιακή γραμμή. Ερώτημα παραμένει ο σχεδιασμός καθώς θα χρειαστούν διπλές και μεγαλύτερες από τις υπάρχουσες πράγμα που σημάνει απαλλοτριώσεις. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.