«Το τελευταίο διάστημα κυκλοφορούν δημοσιεύματα που φέρουν το Υπουργείο Μεταφορών να σχεδιάζει το κλείσιμο όλων των δημοσίων ΚΤΕΟ. Η φημολογία ενισχύεται από το γεγονός ότι ακόμα δεν έχουν αποδοθεί ο θεσπισμένοι πόροι για τη λειτουργία τους, πράγμα το οποίο έχει καθυστερήσει τη διαπίστευσή τους. Πρόκειται για 59 Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, με 1.180 εργαζόμενους, ανάμεσα στα οποία βεβαίως περιλαμβάνεται και το τοπικό μας ΚΤΕΟ Κορίνθου. Πρόκειται για μία κερδοφόρα δημόσια υπηρεσία, η οποία παρουσιάζει καθαρά κέρδη κάθε χρόνο.
Οι έντεκα υπάλληλοι του ΚΤΕΟ ανησυχούν ιδιαίτερα, τόσο για την υπηρεσία, όσο βεβαίως και για το δικό τους εργασιακό μέλλον. Όπως με ενημέρωσαν σε επανειλημμένες επαφές που είχα μαζί τους, το 2011 το ΚΤΕΟ Κορίνθου άφησε στο Δημόσιο καθαρά κέρδη 450.000 ευρώ. Μάλιστα, λειτουργεί σε ιδιόκτητο κτίριο, ενώ σχεδιάζεται ανακαίνιση και επέκτασή του για το 2012-13, προκειμένου να ελέγχονται δίκυκλα και βαρέα οχήματα. Με δεδομένο ότι ο Νομός μας βρίσκεται σε ένα νευραλγικό σημείο για τις μεταφορές και τις συγκοινωνίες, η παρουσία ενός Κέντρου ελέγχου βαρέων οχημάτων είναι απαραίτητη και είναι βέβαιο ότι θα αποφέρει επιπλέον έσοδα στο δημόσιο, καθώς δεν υπάρχει άλλο κέντρο ελέγχου φορτηγών στην Κορινθία.
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η συνέχιση της λειτουργίας του ΚΤΕΟ Κορίνθου όχι μόνο δεν ζημιώνει, αλλά αντιθέτως ωφελεί το ελληνικό δημόσιο, με προοπτική μάλιστα να φέρει ακόμα μεγαλύτερα έσοδα στο μέλλον. Όλα αυτά τα εξέθεσα προφορικά στον αρμόδιο Υπουργό κ. Βορίδη, ο οποίος με διαβεβαίωσε ότι αυτήν τη στιγμή δεν συζητείται το κλείσιμο των ΚΤΕΟ και ότι η οποιαδήποτε απόφαση θα παρθεί από την επόμενη Κυβέρνηση. Πλην όμως, επειδή θεωρώ πάρα πολύ σημαντική τη συνέχιση της λειτουργίας του ΚΤΕΟ και βεβαίως τη διασφάλιση του εργασιακού μέλλοντος των υπαλλήλων του, πήρα την πρωτοβουλία να καταθέσω και σχετική ερώτηση, προκειμένου να έχουμε έγκαιρα γραπτώς κάποια επίσημη τοποθέτηση από το Υπουργείο.
Είναι γνωστό ότι οι όροι της νέας δανειακής σύμβασης που υπέγραψε η χώρα, προβλέπει την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών με βάση τη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητά τους, σε σχέση με το κόστος λειτουργίας τους. Το ΚΤΕΟ Κορίνθου είναι μία υπηρεσία και χρήσιμη, και αποτελεσματική και κερδοφόρα. Είμαι λοιπόν αισιόδοξος ότι η οποιαδήποτε αξιολόγησή του θα έχει θετικό πρόσημο.
Η μοναδική μου ανησυχία είναι μήπως ενταχθεί σε κάποιον κεντρικό σχεδιασμό για την κατάργησή των ΚΤΕΟ γενικά. Εάν στο μέλλον παρθεί τέτοια απόφαση, χωρίς ατομική αξιολόγηση κάθε ΚΤΕΟ, μέλημά μας είναι η διασφάλιση των 11 Κορίνθιων εργαζομένων. Υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις από τους ίδιους, ρεαλιστικές και χρήσιμες. Παρόλα αυτά, το πρωτεύον είναι να εξασφαλίσουμε τη συνέχιση της λειτουργίας μίας κερδοφόρας υπηρεσίας, η οποία προσφέρει έργο στην κορινθιακή κοινωνία και έσοδα στο κράτος. Θα περιμένω την απάντηση του Υπουργείου και θα παραμείνω σε επικοινωνία με τους εργαζομένους, προκειμένου να καθορίσουμε αναλόγως τη συνέχεια των ενεργειών μας.»
Οι έντεκα υπάλληλοι του ΚΤΕΟ ανησυχούν ιδιαίτερα, τόσο για την υπηρεσία, όσο βεβαίως και για το δικό τους εργασιακό μέλλον. Όπως με ενημέρωσαν σε επανειλημμένες επαφές που είχα μαζί τους, το 2011 το ΚΤΕΟ Κορίνθου άφησε στο Δημόσιο καθαρά κέρδη 450.000 ευρώ. Μάλιστα, λειτουργεί σε ιδιόκτητο κτίριο, ενώ σχεδιάζεται ανακαίνιση και επέκτασή του για το 2012-13, προκειμένου να ελέγχονται δίκυκλα και βαρέα οχήματα. Με δεδομένο ότι ο Νομός μας βρίσκεται σε ένα νευραλγικό σημείο για τις μεταφορές και τις συγκοινωνίες, η παρουσία ενός Κέντρου ελέγχου βαρέων οχημάτων είναι απαραίτητη και είναι βέβαιο ότι θα αποφέρει επιπλέον έσοδα στο δημόσιο, καθώς δεν υπάρχει άλλο κέντρο ελέγχου φορτηγών στην Κορινθία.
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η συνέχιση της λειτουργίας του ΚΤΕΟ Κορίνθου όχι μόνο δεν ζημιώνει, αλλά αντιθέτως ωφελεί το ελληνικό δημόσιο, με προοπτική μάλιστα να φέρει ακόμα μεγαλύτερα έσοδα στο μέλλον. Όλα αυτά τα εξέθεσα προφορικά στον αρμόδιο Υπουργό κ. Βορίδη, ο οποίος με διαβεβαίωσε ότι αυτήν τη στιγμή δεν συζητείται το κλείσιμο των ΚΤΕΟ και ότι η οποιαδήποτε απόφαση θα παρθεί από την επόμενη Κυβέρνηση. Πλην όμως, επειδή θεωρώ πάρα πολύ σημαντική τη συνέχιση της λειτουργίας του ΚΤΕΟ και βεβαίως τη διασφάλιση του εργασιακού μέλλοντος των υπαλλήλων του, πήρα την πρωτοβουλία να καταθέσω και σχετική ερώτηση, προκειμένου να έχουμε έγκαιρα γραπτώς κάποια επίσημη τοποθέτηση από το Υπουργείο.
Είναι γνωστό ότι οι όροι της νέας δανειακής σύμβασης που υπέγραψε η χώρα, προβλέπει την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών με βάση τη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητά τους, σε σχέση με το κόστος λειτουργίας τους. Το ΚΤΕΟ Κορίνθου είναι μία υπηρεσία και χρήσιμη, και αποτελεσματική και κερδοφόρα. Είμαι λοιπόν αισιόδοξος ότι η οποιαδήποτε αξιολόγησή του θα έχει θετικό πρόσημο.
Η μοναδική μου ανησυχία είναι μήπως ενταχθεί σε κάποιον κεντρικό σχεδιασμό για την κατάργησή των ΚΤΕΟ γενικά. Εάν στο μέλλον παρθεί τέτοια απόφαση, χωρίς ατομική αξιολόγηση κάθε ΚΤΕΟ, μέλημά μας είναι η διασφάλιση των 11 Κορίνθιων εργαζομένων. Υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις από τους ίδιους, ρεαλιστικές και χρήσιμες. Παρόλα αυτά, το πρωτεύον είναι να εξασφαλίσουμε τη συνέχιση της λειτουργίας μίας κερδοφόρας υπηρεσίας, η οποία προσφέρει έργο στην κορινθιακή κοινωνία και έσοδα στο κράτος. Θα περιμένω την απάντηση του Υπουργείου και θα παραμείνω σε επικοινωνία με τους εργαζομένους, προκειμένου να καθορίσουμε αναλόγως τη συνέχεια των ενεργειών μας.»