Νέα ερώτηση κατέθεσε στο Κοινοβούλιο ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας σχετικά με τις ελλείψεις σε προσωπικό και στα απαραίτητα έργα συντήρησης στη Διώρυγα της Κορίνθου. Σχετικά με το θέμα ο κ. Κόλλιας δήλωσε:
«Το περασμένο Σεπτέμβριο, με αφορμή την ένταξη της Α.Ε. Διώρυγας Κορίνθου στο μέτρο της εργασιακής εφεδρείας, είχα καταθέσει ερώτηση προς τα συναρμόδια Υπουργεία, ζητώντας την ανάκληση αυτού του μέτρου. Στο μεταξύ, σύμφωνα με ανακοινώσεις του Σωματείου Εργατοτεχνιτών – Ναυτεργατών και Υπαλλήλων της Διώρυγας, ο αριθμός των εργαζομένων φθίνει, με αποτέλεσμα να τίθεται εν αμφιβόλω η ασφάλεια και η εύρυθμη λειτουργία της.
Σύμφωνα με τους εργαζομένους στην ΑΕΔΙΚ, αυτή τη στιγμή στη Διώρυγα εργάζονται μόλις 90 άτομα, παρόλο που το οργανόγραμμα της εταιρείας προβλέπει έως 220 οργανικές θέσεις. Ο αριθμός των εργαζομένων, πολλοί από τους οποίους είναι εξειδικευμένοι στο αντικείμενό τους και με μοναδική εμπειρία σε νευραλγικά πόστα, βαίνει μειούμενος. Εάν η πείρα και τεχνογνωσία των αποχωρούντων δεν αναπληρωθεί, θα απειληθεί η βιωσιμότητα όχι πλέον μόνο της διαχειρίστριας εταιρείας, αλλά της ίδιας της Διώρυγας.
Οι εργαζόμενοι ζητούν το αυτονόητο: να εγγυηθεί η πολιτεία την ασφαλή λειτουργία της Διώρυγας και την σωστή συντήρησή της. Έχουν καταγγείλει ότι τα πλωτά της εταιρίας δεν επισκευάζονται, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία, ότι η συντήρηση και επιθεώρηση του καναλιού είναι από ελλιπής έως ανύπαρκτη. Όλα αυτά βεβαίως είναι γνωστά: η Διώρυγα συχνά γίνεται είδηση, αφού η επιδεινούμενη κατάσταση οδηγεί σε κατολισθήσεις, σε κλείσιμο των γεφυρών, σε παύση λειτουργίας του καναλιού. Για να θεραπευθεί αυτή η κατάσταση απαιτείται προσωπικό, απαιτείται επιχειρησιακό σχέδιο και επενδύσεις.
Πιστεύω ότι οι εργαζόμενοι δια των αιτημάτων τους εκφράζουν το αίτημα όλης της Κορινθίας να αντιμετωπιστεί η Διώρυγα ως μία σοβαρή και αποδοτική επένδυση. Ο Νομός μας, αλλά και ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα χρειάζονται τα έσοδα της εμπορικής και τουριστικής ναυσιπλοΐας, τα οποία μόνο η εύρυθμη και ασφαλής λειτουργία της Διώρυγας μπορεί να εξασφαλίσει. Ιδιαίτερα για την Κορινθία, η Διώρυγα είναι ένα ανεκτίμητο κεφάλαιο, το οποίο δεν έχουμε την πολυτέλεια να αφήνουμε ανεκμετάλλευτο. Ο Ισθμός είναι συνυφασμένος με την ανάπτυξη του τουριστικού χαρακτήρα του λιμένα της Κορίνθου, με την επισκεψιμότητα και, εντέλει, με την οικονομική άνθηση του Νομού μας. Και βεβαίως, δεν πρέπει να λησμονούμε την αρχαιολογική και πολιτιστική αξία της Διώρυγας, η οποία επίσης μπορεί να αποτελέσει πεδίο επενδύσεων και πόλο έλξης επισκεπτών.
Με δεδομένη την έλλειψη προσωπικού, οι εργαζόμενοι της ΑΕΔΙΚ καταβάλουν υπεράνθρωπες να κρατήσουν ανοιχτό τον Ισθμό. Είναι όμως βέβαιο ότι χωρίς την κατάλληλη στελέχωση με επαρκείς, εξειδικευμένους και έμπειρους υπαλλήλους και τεχνικούς, χωρίς επιχειρησιακό σχέδιο και χωρίς επενδύσεις, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφαλή της λειτουργία. Θα αναμένω την απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσα και δεσμεύομαι ότι θα επιμείνω στο θέμα και μετά τις εκλογές, επιζητώντας ρητές εγγυήσεις και από τις νέες ηγεσίες των Υπουργείων.»
«Το περασμένο Σεπτέμβριο, με αφορμή την ένταξη της Α.Ε. Διώρυγας Κορίνθου στο μέτρο της εργασιακής εφεδρείας, είχα καταθέσει ερώτηση προς τα συναρμόδια Υπουργεία, ζητώντας την ανάκληση αυτού του μέτρου. Στο μεταξύ, σύμφωνα με ανακοινώσεις του Σωματείου Εργατοτεχνιτών – Ναυτεργατών και Υπαλλήλων της Διώρυγας, ο αριθμός των εργαζομένων φθίνει, με αποτέλεσμα να τίθεται εν αμφιβόλω η ασφάλεια και η εύρυθμη λειτουργία της.
Σύμφωνα με τους εργαζομένους στην ΑΕΔΙΚ, αυτή τη στιγμή στη Διώρυγα εργάζονται μόλις 90 άτομα, παρόλο που το οργανόγραμμα της εταιρείας προβλέπει έως 220 οργανικές θέσεις. Ο αριθμός των εργαζομένων, πολλοί από τους οποίους είναι εξειδικευμένοι στο αντικείμενό τους και με μοναδική εμπειρία σε νευραλγικά πόστα, βαίνει μειούμενος. Εάν η πείρα και τεχνογνωσία των αποχωρούντων δεν αναπληρωθεί, θα απειληθεί η βιωσιμότητα όχι πλέον μόνο της διαχειρίστριας εταιρείας, αλλά της ίδιας της Διώρυγας.
Οι εργαζόμενοι ζητούν το αυτονόητο: να εγγυηθεί η πολιτεία την ασφαλή λειτουργία της Διώρυγας και την σωστή συντήρησή της. Έχουν καταγγείλει ότι τα πλωτά της εταιρίας δεν επισκευάζονται, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία, ότι η συντήρηση και επιθεώρηση του καναλιού είναι από ελλιπής έως ανύπαρκτη. Όλα αυτά βεβαίως είναι γνωστά: η Διώρυγα συχνά γίνεται είδηση, αφού η επιδεινούμενη κατάσταση οδηγεί σε κατολισθήσεις, σε κλείσιμο των γεφυρών, σε παύση λειτουργίας του καναλιού. Για να θεραπευθεί αυτή η κατάσταση απαιτείται προσωπικό, απαιτείται επιχειρησιακό σχέδιο και επενδύσεις.
Πιστεύω ότι οι εργαζόμενοι δια των αιτημάτων τους εκφράζουν το αίτημα όλης της Κορινθίας να αντιμετωπιστεί η Διώρυγα ως μία σοβαρή και αποδοτική επένδυση. Ο Νομός μας, αλλά και ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα χρειάζονται τα έσοδα της εμπορικής και τουριστικής ναυσιπλοΐας, τα οποία μόνο η εύρυθμη και ασφαλής λειτουργία της Διώρυγας μπορεί να εξασφαλίσει. Ιδιαίτερα για την Κορινθία, η Διώρυγα είναι ένα ανεκτίμητο κεφάλαιο, το οποίο δεν έχουμε την πολυτέλεια να αφήνουμε ανεκμετάλλευτο. Ο Ισθμός είναι συνυφασμένος με την ανάπτυξη του τουριστικού χαρακτήρα του λιμένα της Κορίνθου, με την επισκεψιμότητα και, εντέλει, με την οικονομική άνθηση του Νομού μας. Και βεβαίως, δεν πρέπει να λησμονούμε την αρχαιολογική και πολιτιστική αξία της Διώρυγας, η οποία επίσης μπορεί να αποτελέσει πεδίο επενδύσεων και πόλο έλξης επισκεπτών.
Με δεδομένη την έλλειψη προσωπικού, οι εργαζόμενοι της ΑΕΔΙΚ καταβάλουν υπεράνθρωπες να κρατήσουν ανοιχτό τον Ισθμό. Είναι όμως βέβαιο ότι χωρίς την κατάλληλη στελέχωση με επαρκείς, εξειδικευμένους και έμπειρους υπαλλήλους και τεχνικούς, χωρίς επιχειρησιακό σχέδιο και χωρίς επενδύσεις, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφαλή της λειτουργία. Θα αναμένω την απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσα και δεσμεύομαι ότι θα επιμείνω στο θέμα και μετά τις εκλογές, επιζητώντας ρητές εγγυήσεις και από τις νέες ηγεσίες των Υπουργείων.»