Η επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις «παγωμένους»
αυτοκινητόδρομους αναμένεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο. Μαζί με αυτά
όμως θα έρθουν και νέοι σταθμοί διοδίων, καθώς κάτι τέτοιο προβλέπεται
από τις σχετικές συμβάσεις.
Τουλάχιστον πέντε νέοι «μετωπικοί» σταθμοί διοδίων και εννέα
«πλευρικοί», στα σημεία εισόδου των εθνικών οδών, πρόκειται να
προστεθούν. Εως τα τέλη του 2012 οι τέσσερις κοινοπραξίες εισέπραξαν από
την εκμετάλλευση των διοδίων συνολικά 811 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι
τρεις από αυτές έλαβαν αποζημιώσεις πολλών εκατομμυρίων για τους
σταθμούς διοδίων που δεν λειτούργησαν.Η συζήτηση για αυτό το θέμα ξανάρχισε όταν επανήλθε η συζήτηση για την επανεκκίνηση των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών έργων και παρά τις αντιρρήσεις θεωρείται δεδομένο πως ως το 2015 θα τεθούν σε λειτουργία νέοι σταθμοί.
Εθνική οδός Ελευσίνας - Πάτρας
Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Ολυμπία Οδός έχει το δικαίωμα να μετατρέψει τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού σε αμφίπλευρα, δηλαδή να εισπράττει διόδια και στις δύο κατευθύνσεις. Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στο Ζευγολατιό, τα Νικολέικα και το Ρίο, καθώς και πλευρικών σταθμών στα Αραχωβίτικα, τα Καλάβρυτα, την Ακράτα, το Δερβένι, το Κιάτο και το Ζευγολατιό.
Το φετινό Φεβρουάριο η Ολυμπία Οδός αποζημιώθηκε από το Δημόσιο με περίπου 25,2 εκατ. ευρώ επειδή δεν λειτούργησαν τα διόδια αυτά το διάστημα 2008-2011.