Ηλεκτρονική διασταύρωση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα του συνεχώς διογκούμενου αριθμού των οχημάτων που δεν περνούν από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ εξετάζει το υπουργείο Μεταφορών...
Η σχετική εισήγηση έγινε από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ και προβλέπει τη συμμετοχή και της εφορίας στο "κυνήγι" των ανέλεγκτων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Ειδικότερα, εξετάζεται η πρόταση να γίνεται αντιπαραβολή των στοιχείων των ελέγχων με το μητρώο αυτοκινήτων και στη συνέχεια να αποστέλλεται από τις ΔΟΥ επιστολή στους κατόχους των ανέλεγκτων ΙΧ.
Το πρόστιμο για τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο είναι 400 ευρώ. Αν πληρωθεί εντός δεκαημέρου ο ιδιοκτήτης θα κληθεί να καταβάλει το 1/8 του ποσού, δηλαδή 50 ευρώ.
Ήδη υπολογίζεται ότι περίπου 2,5 εκατομμύρια οχήματα και 750.000 μοτοσικλέτες δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, με τα περισσότερα από αυτά να μη διαθέτουν ούτε κάρτα ελέγχου καυσαερίων.
Την ίδια στιγμή από τα 52 δημόσια ΚΤΕΟ σήμερα δεν λειτουργούν ούτε δέκα, καθώς η λειτουργία των υπολοίπων έχει ανασταλεί από τον περασμένο Ιανουάριο, επειδή δεν έλαβαν τις απαραίτητες πιστοποιήσεις.
Ουσιαστικά σήμερα σχεδόν το σύνολο των ελέγχων έχουν αναλάβει τα 160 ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα, τα οποία διενεργούν κατ' αποκλειστικότητα και τον έλεγχο των δικύκλων.
Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση εκπρόθεσμου ελέγχου, ο ιδιοκτήτης πληρώνει πρόστιμο ύψους 15 ευρώ εάν έχει καθυστερήσει έως έναν μήνα, 30 ευρώ από 1 - 6 μήνες καθυστέρησης και 70 ευρώ για μεγαλύτερη καθυστέρηση. Αντίστοιχα, τα πρόστιμα για τον εκπρόθεσμο έλεγχο δικύκλων είναι 10, 20 και 40 ευρώ αντίστοιχα.