Κατά τη διάρκεια σεμιναρίου για στελέχη εκπαίδευσης που διεξήχθη μετ' εμποδίων λόγω κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών το τριήμερο 21 έως 23 Μαρτίου, όπως γράφει το «Έθνος», οι σχολικοί σύμβουλοι που συμμετείχαν έλαβαν ενημερωτικό φυλλάδιο- οδηγό 314 σελίδων με λεπτομερή περιγραφή των διαδικασιών και των κριτηρίων αξιολόγησης αλλά και το τι θα γίνει με όσους εκπαιδευτικούς χαρακτηριστούν «ελλιπείς».
Σύμφωνα με όσα προτείνονται η αξιολόγηση θα γίνει σε τρία στάδια:
Στο πρώτο στάδιο εισάγεται η φάση των προ-αξιολογικών συναντήσεων μεταξύ εκπαιδευτικού και αξιολογητή, με βασικό σκοπό τη δημιουργία θετικού κλίματος και την εδραίωση αμοιβαίου σεβασμού των εμπλεκομένων.
Το δεύτερο στάδιο είναι και το σημαντικότερο εργαλείο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Περιλαμβάνει την παρακολούθηση της διδασκαλίας από τον αξιολογητή, τις μεθόδους που εφαρμόζονται και κατά πόσο στο εκπαιδευτικό περιβάλλον της τάξης κυριαρχούν οι αρμονικές σχέσεις μεταξύ καθηγητή-μαθητών.
Στο τρίτο στάδιο γίνονται και πάλι συναντήσεις μεταξύ εκπαιδευτικού- αξιολογητή όπου συζητείται η διαδικασία που ακολουθήθηκε και θέματα όπως οι στόχοι, η ροή και η συνεκτικότητα της διδασκαλίας, ο τρόπος στήριξης των μαθητών και ο τρόπος υλοποίησης των στόχων.
Μετά την ολοκλήρωση των φάσεων οι εμπλεκόμενοι αξιολογητές καταχωρίζουν ηλεκτρονικά τις βαθμολογίες τους στο ψηφιακής μορφής δελτίο αξιολόγησης
Σεμινάριο για όσους κριθούν «ελλιπείς»
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, για τις περιπτώσεις που χαρακτηριστούν κάποιοι «ελλιπείς», συγκεντρώνοντας δηλαδή έως 30 βαθμούς με άριστα το 100, θα πρέπει στη συνέχεια να συμμετάσχουν σε στοχευμένα επιμορφωτικά σεμινάρια, προκειμένου να βελτιώσουν τις αδυναμίες που έχουν εντοπιστεί.