Το Υπουργείο
Παιδείας καταθέτει στη Βουλή σχέδιο νόμου με σMεγάλες ανατροπές έρχονται από τον Σεπτέμβριο στο Λύκειο. όχο να εφαρμοστεί στην Α΄
τάξη.
Στο σχέδιο προβλέπεται να μειωθούν τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και οι κατευθύνσεις σπουδών, αποσυνδέεται το απολυτήριο του λυκείου από τις Πανελλαδικές, ενισχύεται η εξειδίκευση στη Γ' λυκείου και ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα ελέγχει τα πάντα γύρω από τις εισαγωγικές των υποψηφίων για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Η Α' Λυκείου θα είναι η «ομαλή μετάβαση» στο νέο Πρόγραμμα σπουδών.
Θα έχουν ένα μάθημα επιλογής ( 2 ώρες την εβδομάδα), που θα επιλέγεται από τα εξής μαθήματα:
α) Εφαρμογές στην Πληροφορική
β) Διαχείριση Φυσικών Πόρων
γ) Έκφραση-Πολιτισμός-Ευρωπαϊκός Πολιτισμός
Η Β' Λυκείου θα είναι το πρώτο σκαλί για το πανεπιστήμιο με την καθιέρωση των τριών ομάδων σπουδών. Θα έχει δύο κύκλους:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία ελληνικά και Λατινικά.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά και Φυσική.
Η Γ' Λυκείου θα είναι η πλήρης εξειδίκευση και η οριστική στροφή του υποψηφίου προς τη σχολή που θα σπουδάσει. Θα έχει τρεις ομάδες:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών.
3. Ομάδα μαθημάτων Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.
Το «Νέο Λύκειο» βασίζεται στο τρίπτυχο: Λιγότερα μαθήματα, Δραστικός περιορισμός της «περιττής» Γενική Παιδείας και Εξειδίκευση ανά κύκλο μαθημάτων.
Οι εξετάσεις για το απολυτήριο θα δίνονται σε 6 έως σε 8 βασικά μαθήματα. Όσοι εκ των υστέρων θα θελήσουν να συνεχίσουν, θα δίνουν πανελλήνιες σε τέσσερα μαθήματα.
Ειδικότερα οι πληροφορίες για τις επιλογές των μαθητών διαμορφώνουν τον χάρτη ως εξής:
1ο Πεδίο: Η Νομική παραμένει ο απόλυτος κυρίαρχος σε αντίθεση με τα παιδαγωγικά τμήματα τα οποία υποχωρούν σημαντικά λόγω του παγώματος προσλήψεων στη δημόσια εκπαίδευση.
2ο Πεδίο: Διαπιστώνεται εντυπωσιακή στροφή σε σχολές γεωτεχνολογικού τομέα (γεωπονία, αξιοποίηση φυσικών πόρων) εξαιτίας της αλλαγής οικονομικού μοντέλου, ενώ σχολές όπως Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας παρουσιάζουν άνοδο καθώς παρέχουν ευρύτητα επαγγελματικών διόδων.
3ο Πεδίο: Η Ιατρική παραμένει η νούμερο 1 σχολή παρά την ανεργία των νέων γιατρών.
4ο Πεδίο: Τα τμήματα Πληροφορικής εδραιώνουν τη θέση τους έναντι εκείνα των Πολιτικών Μηχανικών τα οποία έχουν κατακρημνιστεί στην κυριολεξία.
5ο Πεδίο: Αυξάνονται εκείνοι που κατευθύνθηκαν στα τμήματα Λογιστικής για λόγους αυτονόητους
Στο σχέδιο προβλέπεται να μειωθούν τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και οι κατευθύνσεις σπουδών, αποσυνδέεται το απολυτήριο του λυκείου από τις Πανελλαδικές, ενισχύεται η εξειδίκευση στη Γ' λυκείου και ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα ελέγχει τα πάντα γύρω από τις εισαγωγικές των υποψηφίων για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Η Α' Λυκείου θα είναι η «ομαλή μετάβαση» στο νέο Πρόγραμμα σπουδών.
Θα έχουν ένα μάθημα επιλογής ( 2 ώρες την εβδομάδα), που θα επιλέγεται από τα εξής μαθήματα:
α) Εφαρμογές στην Πληροφορική
β) Διαχείριση Φυσικών Πόρων
γ) Έκφραση-Πολιτισμός-Ευρωπαϊκός Πολιτισμός
Η Β' Λυκείου θα είναι το πρώτο σκαλί για το πανεπιστήμιο με την καθιέρωση των τριών ομάδων σπουδών. Θα έχει δύο κύκλους:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία ελληνικά και Λατινικά.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά και Φυσική.
Η Γ' Λυκείου θα είναι η πλήρης εξειδίκευση και η οριστική στροφή του υποψηφίου προς τη σχολή που θα σπουδάσει. Θα έχει τρεις ομάδες:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών.
3. Ομάδα μαθημάτων Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.
Το «Νέο Λύκειο» βασίζεται στο τρίπτυχο: Λιγότερα μαθήματα, Δραστικός περιορισμός της «περιττής» Γενική Παιδείας και Εξειδίκευση ανά κύκλο μαθημάτων.
Οι εξετάσεις για το απολυτήριο θα δίνονται σε 6 έως σε 8 βασικά μαθήματα. Όσοι εκ των υστέρων θα θελήσουν να συνεχίσουν, θα δίνουν πανελλήνιες σε τέσσερα μαθήματα.
Ειδικότερα οι πληροφορίες για τις επιλογές των μαθητών διαμορφώνουν τον χάρτη ως εξής:
1ο Πεδίο: Η Νομική παραμένει ο απόλυτος κυρίαρχος σε αντίθεση με τα παιδαγωγικά τμήματα τα οποία υποχωρούν σημαντικά λόγω του παγώματος προσλήψεων στη δημόσια εκπαίδευση.
2ο Πεδίο: Διαπιστώνεται εντυπωσιακή στροφή σε σχολές γεωτεχνολογικού τομέα (γεωπονία, αξιοποίηση φυσικών πόρων) εξαιτίας της αλλαγής οικονομικού μοντέλου, ενώ σχολές όπως Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας παρουσιάζουν άνοδο καθώς παρέχουν ευρύτητα επαγγελματικών διόδων.
3ο Πεδίο: Η Ιατρική παραμένει η νούμερο 1 σχολή παρά την ανεργία των νέων γιατρών.
4ο Πεδίο: Τα τμήματα Πληροφορικής εδραιώνουν τη θέση τους έναντι εκείνα των Πολιτικών Μηχανικών τα οποία έχουν κατακρημνιστεί στην κυριολεξία.
5ο Πεδίο: Αυξάνονται εκείνοι που κατευθύνθηκαν στα τμήματα Λογιστικής για λόγους αυτονόητους